dinsdag 5 april 2016

Ik ben een lichte zomer (vroeger waarschijnlijk een koele zomer...)

En ja de kogel is door de kerk.. ik ben een lichte zomer.. lang getwijfeld met koele zomer (die kleuren zijn wat koeler, en donkerder en meer mijn ding.. en heb wat gepooterd en dus de armbanden van het koele type gekocht.. dat mag want niet vlak bij het gezicht..

Ik ga mijn belevenis (waar ik echt van genoten heb) hieronder verhalen en telkens wat aanvullen.. start..

Om kwart voor 2 was ik ter plaatse.. een warme ontvangst bij Marieke Haagen (link)..

Een boeiende uitleg bij een de kleurenwandkaart van CMB over kleurtoon, kleurdiepte en kleur...

Vervolgens nam ze een boek met foto's en legde daar gekleurde doeken onder.. uitleg over het belang van kleuren: we lijken jonger, minder rimpels, de aandacht gaat naar het gezicht (licht op) niet naar het gekleurde doek (de kleding dus)

Dan de analysedoeken en seizoensdoeken;. allemaal verschillende kleuren rood, groen, blauw, roze, bruin, grijs, wit,... bij welke doeken (kleuren) vallen kraaienpootjes minder op en zie ik er minder moe uit?????

Twijfel tussen twee types heel de tijd.. ik wist nog niet welke..
ik weet ook niet of ze eerst met die gekleurde doeken het basistype (de vier seizoenen) heeft bepaald.. en dan pas de subseizoenen dat zal ik nog navragen want ik mag altijd bellen en mailen..

Het Ag en Au doek kwamen niet eerst maar laatst te voorschijn.. en joepie dat beviel me wel.. zilver is mijn kleur dus ook voor juwelen.. wonderwel stond ik inderdaad ook met heel veel grijze kleuren.. zolang ik maar niet te donker ga.. waaaahhhh.. moet je mijn winterjassen zien.. foutfoutfoutfoutfout.. één juist.. een mooie grijze kleur met een schijn van taupe erover vooral bij lamplicht goed zchtbaar..  ik hou ook van rood goud en rood koper maar dat zijn geen goede kleuren voor mij.. maar ja mijn horloge is ook niet vlak bij mijn gezicht hé!.. later gehoord dat licht rosé wel mag.. jiepjiepjiepjauwwwwww!

Haarkleur:
Licht en koel. Neutraal tot asblond. ​7 tot 9 (highlights 7).
Dus al dat gouden gedoe moet eruit.. ballayage (highlights) mag nog maar dan in een asblonde tint.. intussen gebruik ik het woord asblond niet meer (want echt asblond is in feite bijna grijs; en kan een groenige schijn hebben waaaahhhhh) maar wel natuurlijk blond (absoluut geen gouden of koperen schijn erin!)


Makeup: 
Foundation:
huidcreme in de kleur van de huid
vb. porcelain
Blusher:
zalmrose, rose, perzik
Lippen:
rose, perzik, zacht helder rood
vb. dusty rose, rose frost, sheer silk, frosted watermelom, sheer iesta, joy, soft plum, plum sherbert
Eyeliner:
blauw, blauwgroen (of kleur oogschaduw)
Oogschaduw:
zachtblauw, groenblauw, aqua, grijs, taupe, lichtbruin, abrikoos, lichtrose
vb. champagne, pewter, silver touch, eau de nil, midnight, granite, marine, teal, amethyst, coton candy, gleam, teal blue, sterling, grey frost, blue grey, amethyst / trios: cool dusk
Mascara: navy

Algemeen: geen donkere kleuren!!!!

Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen