dinsdag 7 april 2015

COBI's KNIPSELS: KNIPSEL 1



Hallo allemaal

Magda vroeg me een tijdje geleden om ook eens uitdaging aan te leveren, nou eerst zag ik dat helemaal niet zitten, ik??? ik ben net bezig, twijfeldetwijfel enz enz .

Maar toen kocht ik een nieuw boek en daar zag ik iets in wat helemaal in mijn straatje past! Heb dus weer contact gezocht met Magda en zie hier...... een nieuwe kwartaal uitdaging!

Veel van jullie zullen het al weten, mijn liefde ligt bij de ZENDELA daar kan ik echt mijn ding in kwijt. In dat boek zag ik dus een leuke manier om een zendela template te maken.
Het werkt als volgt:
Ik neem een stuk papier en vouw dat schuin doormidden, daarna nogmaals doormidden zodat de punten op elkaar komen te liggen daarna de beiden papierpunten zigzagsgewijs over zich zelf heen zodat de zijkanten precies op elkaar liggen (AFB 1), je krijgt dan weer een driehoek. dan teken ik er een boog op en knip dat uit ( AFB 2), nu zou ik als ik hem uitvouw een cirkel overhouden maar ik houd hem opgevouwen en teken een paar vormen erop (AFB 3) en knip die uit. Als ik hem dan openvouw heb ik een prachtige template voor een zendela! Eigenlijk is het net als wij vroeger deden met vouwblaadjes, opvouwen en een kleedje ervan knippen!
Mijn bedoeling is dat jullie zelf ermee doen wat jullie goed dunkt! verbind lijnen waar je wil, vul hem helemaal op of laat hem heel luchtig, kijk wat jouw hart je ingeeft.Ik kijk er naar uit om zoveel mogelijk varianten op een "basis" template bij elkaar te zien.

Hierbij dus mijn eerste template, ik heb hem in twee variaties voor jullie gemaakt (AFB 4 en 5)


Zelf heb ik de uitdaging alvast drie keer gemaakt om jullie te laten zien wat ik precies bedoel. (AFB 6,7,8)
De volgende keren laat ik niet vooruit mijn uitwerking zien om jullie niet te beïnvloeden! Maar uiteraard ga ik zelf ook de uitdaging aan!

Ik hoop dat jullie dit een leuke uitdaging vinden en ik hoop op heel veel mooie, verschillende, uitvoeringen!

Groetjes Cobi ...Vogeltje

Opmerking:
Afbeelding 1 tot en met 5 staan op de club bij de clubfoto's link.
Afbeelding 6 tot en met 8 staan bovenaan dit blogje.
De templates staan bij de clubbestanden als pdf: link

Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen