woensdag 15 januari 2014

WU112_ONRUST

Vandaag, 10 januari.. maar volgende week is John vrij dus ik plaats deze uitdaging alvast online.. dan hoef ik er volgende week woensdag alleen naar te linken op de club!

Ik heb getwijfeld hoe ik deze uitdaging moet noemen.. in zekere zin is er gezichtsbedrog.. zie ik nu vier kuilen of vier afgeknotte piramides of twee kuilen en twee piramides.. enz.. Maar omdat ik de vier kleine vierkantjes niet centraal in hun groot vierkant heb geplaatst ontstaat er "onrust".. dussss..

Opgave:

1. We tekenen een zentangle:
    -vier (hoek)punten verbinden met potloodlijnen..
    -en dit vierkant in vier ongeveer even grote vierkanten verdelen..
    -in elk vierkant tekenen we één klein vierkantje:
     één rechts bovenaan, één links bovenaan, één rechts onderaan en één links onderaan
    -elk groot vierkant wordt in vier tangelvlakken verdeeld door de hoekpunten van het kleine vierkantje met       die van het grote vierkant te verbinden
    -zie je de diepte/afgeknotte piramide/onrust?
2. Kies vier patroontjes bij de videootjes van Ellen Wolters link. De rest bepaal je zelf.
    Laat telkens één vlak wit of zwart.
3. Voeg potloodschaduw toe.
4. Kies zelf of je de kleine vierkantjes wit (met potloodschaduw) laat of inkleurt.
5. De vrije tangelaarsters tekenen een tangeltje met een piramide of een vergeetput! :D

Opmerking:
Deze opmerking is een geheugensteuntje voor mezelf. Ik heb de gewoonte om tangeltjes, waar geen kleur in is gebruikt, in grijswaarden te scannen omdat dan de potloodschaduw heel goed zichtbaar is... maarrrr.. ik ga dat niet meer doen want het tangeltje wordt er "zwaar"/minder fijn door..

Veel plezier!

Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen