zaterdag 11 januari 2014

MANDALA: VERWACHTING

(Klik op de afbeelding om te vergroten)
Het maandthema op de mandalaclub is "Verwachting"..

Dit kan je op heel wat verschillende manieren invullen.. kleine verwachtingen of hele grote.. belangrijke en minder belangrijke..

Ik heb op dit ogenblik prachtige paarse tulpen op de livingtafel staan.. tulpen en dan ook nog paars.. ik hou van tulpen en ik hou van paars.. wat wil je dan nog meer?.. wel bij tulpen ben ik altijd vol blijde verwachting.. wat zal er te zien zijn als ze zich langzaam maar zeker zullen openen?.. ik heb al prachtige kleurschakeringen gezien.. bij mijn huidige tulpen viel het wat tegen.. veel wit en weinig contrast.. natuurlijk is dit voor insecten toch wel een festijn daar zij een breder kleurenspectrum hebben en dus ook UV kunnen zien waardoor dat wit het UV licht reflecteert.. maar wij arme mensen hebben maar een beperkt kleurenspectrum.. deze keer werd dus niet aan mijn verwachtingen voldaan.. maar ik zal eens tussen mijn foto's rondkijken en plaats hier dan nog een geweldig mooie tulp.. een echt kleurenfestijn zelfs voor onze gewone mensenogen!

Deze foto kwam ik al tegen.. niet diegene die ik zocht maar wel prachtig van vorm en kleur!

Dus ik ging een tulp tekenen.. als hulpmiddel een passer en een sjabloon met ovalen gebruikt.. een zesverdeling.. 6 ovalen.. en dan wat tulpenblaadjes.. inkleuren.. dus de bloem zelf was klaar.. wat nu met het centrum?.. gewoonlijk wordt dat eerst gevuld maar deze keer dus niet.. ik tekende gewoon 6 steeltjes.. dat was wat kaal.. dus er kwamen toch blaadjes bij.. weliswaar niet in verhouding met de bloem zelf.. maar dat stoort mijn niet want voor mij is de bloem belangrijk.. dus die mag uitvergroot worden als door een loup bekeken..

Tot slot de achtergrond en dat vind ik altijd heerlijk.. kleuren koesteren.. centraal als hoofdkleur groen, midden rood en de buitenste rand blauw.. zo.. klaar!

Er volgt nog een versie maar niet met bloemen.. :D

Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen