zaterdag 14 december 2013

LUCHT_DIER_MANDALA's




Lucht-dier-mandala...
Waaraan denk je dan?
Aan lucht?
Een vogel?
Een draak?
Een winterfee?

Ik dacht vooral aan mijn nieuwe hebbedingetje nl 150 kleurpotloden prismacolor premier..
en dus aan kleuren..

In deze drukke tijden
De Sint die nu het land uit is
Kerst in zicht
Heb ik niet de tijd genomen een mandala helemaal uit te tekenen
Maar nam ik een kijkje bij mijn voorraadje aangekochte (digitale) stempels..

Het stond vast dat ik dat lief verlegen op de wolken slapend draakje zou nemen
of
Zou het de gevleugelde winterfee worden met dat vogeltje op haar schouder?
Beiden dus..

Het draakje moest groen..
Daaroverheen met terpentine..
En dan een klein beetje tangelwerk: nZeppel, Cadent,...
Daarna rondom wat doezelen tot een heuse kleurenbal
In werkelijkheid schemert er doorheen de blauwe wolken  ook groen
Maar dat heb ik met de scanner niet kunnen vatten..
En na bewerken werd het te groen..
Dus zo gelaten..

Dan wat koele kleuren voor mijn winterfee..
Felblauwe ogen en gele lippen..
Dezelfde kleuren als het vogeltje..
Koelrose en zachtkoudgeel voor de haren..
Haar vleugels en jurkje kregen een vleugje Flux en Sanibelle
En dan heerlijk kleuren gedoezeld: blauwe en grijze tinten..



Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen