maandag 18 november 2013

MIJN UITDIEPINGSPATROONTJE SCRUMBLE

Adri plaatste deze maand het patroontje Scrumble van Jane Monk als uitdiepingspatroontje (link)

Een moeilijk patroontje vind ik zelf. Vooral omdat ik niet op ruitjes werk. Mijn variaties zijn in feite allemaal facetten waarmee je een heel vlak moet voltangelen.. ik heb me (slim dat ik ben) beperkt door meestal slechts één slinger te tekenen met wat uitbreidings-stippeltjes errond :D

Links bovenaan het originele patroontje.

Variaties:
- Slingers onder mekaar tekenen gericht naar alle (tussen)windstreken... zo ontstaan sterretjes..
- Slingers gebruiken als de staafjes van Hollibaugh.. de vlakjes vullen met bv. bolletjes..
- Rondom de slingers meerdere contourlijnen trekken..
- De Slingers tekenen van klein naar groot en omgekeerd..
- Hetzelfde als het originele patroontje maar de ovaaltjes opvullen met verschillende patroontjes.. bij elke volgende slinger met één patroon verspringen..
- Ipv verticale slingers deze evenwijdig laten kronkelen
- Verschillende slingerpatroontjes door mekaar laten kronkelen.. bolletjes, Sjes, lusjes..
....

1 opmerking:

  1. Je hebt er heel wat sierlijkst van gemaakt,ja en je bent slim geweest, slimmerik ;-)))))))))
    Leuk geworden!

    BeantwoordenVerwijderen