woensdag 20 november 2013

UITDAGING 15 BEN KWOK, MANDRIL

Hier is hij dan.. op A4-formaat.. getangeld met Micron en stabilo.. half afgewerkt..

Ben aan het twijfelen tussen alleen nog potloodschaduw en/of meer inzwarten of zachtjes inkleuren in de oorlogskleuren van het dominante mannetje: blauw, rose, oranje.. of een mengeling van alles..

Dus eerst scannen en dan kan ik op de kopie wat uitproberen.. ik vermoed dat ik de kopie ga kleuren en op het origineel de kleuren wat benadrukken met derwent en de rest wat inzwarten/potloodschaduw geven...
(wordt vervolgd)


---------
Ben er weer.... een dagje later...




Ik heb gekozen voor een combinatie van kleuren en potloodschaduw.. toch wel merkwaardig de natuur.. alleen het dominante mannetje van een groep vertoont zo'n felle kleuren en langere "manen"..

Ik heb mijn afgewerkte tangel ook in grijstinten gescand.. dan springt de potloodschaduw meer naar voor.. en ben ook altijd wel benieuwd naar hoe een tangel eruit zou zien zonder kleur.. :D

Het is ook duidelijk te zien hoe de scanner de kleuren wijzigt.. het zwart van de bovenste tekening lijkt wel bruin.. daarom heb ik met PSP de kleuren op koeler gezet en krijg dan dit resultaat.. toch al meer zwart dan bruin (?) .. veel meer gelijkend op de werkelijkheid!



Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen