maandag 4 november 2013

REISMANDALA: TEATIME



Bij de mandalaclub van Ineke en Nora doet een reismandala weer de ronde.

Ik kreeg de teatime-reismandala van Carmela toen we een dagje gingen shoppen in Sittard. Veilig weggestopt en thuis eindelijk kunnen “uitpakken”. :D..  Wat mooi dames!

Ik word enerzijds aangetrokken door warme en anderzijds door koude kleuren. Deze keer was ik echt gecharmeerd van de warme rechterbovenhoek.. wauw en nog eens wauw!.. dus het zouden warme kleuren worden.. Maar in de rechterbovenhoek was geen plaatsje meer vrij dus koos ik voor de tegenovergestelde richting: de linkerbenedenhoek..

In feite had ik een theepot en theekopje voorzien.. maarrr zo weinig gebak.. dus toch maar een lekker calorierijk gebakje gekozen..

Ja Nora.. ik weet waar je bang voor bent maar heb slechts heel miniem getangeld hihi :P

Voor het eerst met tekenbladen tegen het raam gestaan om de krakeling toch maar mooi op het juiste plaatske te krijgen.. En dan het gebakje getekend..

Ik wilde in de warme kleuren blijven en ook harmoniëren met de kleuren van de theezakjes.. maar kon toch geen paarse slagroom nemen?.. heb er nochtans spijt van dat ik het niet heb gedaan :D

Eerst de krakeling ingekleurd met een viertal kleuren + rood voor de kersjes. Daarna het gebakje.. het deeg met dezelfde kleuren als die van de krakeling. Toch maar paars waaahhh glazuur genomen.. en gezwicht voor blauw voor de slagroom.. tot slot gele en rode tinten voor de kers en bovenaan een paars steeltje (hihi).

Ben vol bewondering voor de mooie kleurenovergang/-pracht van de meer ervaren mandala"sterren".. wauw dat wil ik ook kunnen..

Heb verschillende kleuren gebruikt  in de wolkjestechniek..  en nadat ik had gescand toch maar besloten de achtergrond nog wat donkerder te maken.. én de slagroom wat lichter..

Oh ja gekleurd met Derwent. En heerlijk ontspannen! Dankjewel Frieda!


Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen