vrijdag 11 oktober 2013

THEMA OKTOBER MANDALA-CLUB: VUUR


Voor de mandalaclub van Ineke en Nora maakte ik deze vuurvogel/feniks-mandala op een A5je met Bruynzeel Sakura aquarelkleurpotloden.. uit vele kleine oranje/rode streepjes en v-tjes ontstonden drie vlammen.. twee voor de vleugels en één voor lichaam en staart.. een driehoekje vormde ik om tot zijn kopken..  in feite wilde ik een meer gedetailleerde vogel tekenen maar, nog herstellende van griep, ben ik intuïtief te werk gegaan.. in de staart bracht ik als staartpennen pauwachtige veren aan met viltstift..
De achtergrond moest donker zijn zodat mijn vurige vogel goed naar voren zou springen.. ik koos voor donkerblauwe bolletjes die ik inkleurde met paars, blauw en grijs.. rondom de mandala met kleurpotlood nog wat rode vlammetjes..

Bij het scannen heb ik de fijne streepjes/kleurverdeling niet goed kunnen "vangen".. de achtergrond is ook wat donkerder in werkelijkheid..


Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen