donderdag 24 oktober 2013

ARTJOURNALING: BOEKSELEN.. O's


(klik op de afbeelding om te vergroten)
Ik heb sinds kort mijn artjournaling-club terug geopend.. zowel zentangle als artjournaling waren nieuw voor mij toen ik deze clubjes opstartte, en al snel bleek het teveel me in beide werelden tegelijkertijd te verdiepen.. nu de tangelclub goed draait ga ik weer verder met mijn artjournaling-club.. samen met Melanie (link) en Jeanette (link).. we hebben alle drie een seizoensuitdaging geplaatst op de club dus kom snel kijken! :D

Als maandtechniek voor oktober namen we "BOEKSELEN".. een idee van Arja (link) waarvoor mijn dank! :D

Ik besloot om een sprookjesboek te nemen en dat te reserveren voor boekselen.. het werd "Alice in Wonderland" Lewis Caroll én met illustraties van Arthur Rackham (ben een fan van Rackham.. link.. daarom kocht ik dat boekje ook!).. 1976 ISBN 90 6045 956 3.

Ik wilde beginnen met op één pagina de O's in te zwarten en daar bloemetjes van te maken (link naar de techniek).. en kwam een pagina tegen waar enkele grote O's opvielen .. dus heb die genomen..

Rondom de O's met een zwart stiftje (UniPen 0,05 mm) bloemblaadjes getekend.. en die in verschillende warme kleuren ingekleurd.. (aquarelkleurpotloden Bruynzeel Sakura)..

De bloemetjes met groene golvende lijnen (stengeltjes) met mekaar verbonden.. met mijn groen stiftje (Micron 005; 0,20 mm).. rondom de tekst en ook erin wat blaadjes getangeld..

Nu ontbrak er nog kleur.. heb als achtergrond vier kleuren groen gebruikt (blad in vier rechthoeken verdeeld).. over het geheel nog met geel om wat warmere tinten te bekomen..

Met groene kleurpotloden ook wat extra O's toegevoegd.

Wat het totaalbeeld betreft vond ik de bloempjes niet echt opvallen ondanks hun vrolijk ingekleurde kroonblaadjes.. dus heb ik enkele wat meer in de kijker gezet door wat extra kroonblaadjes..

Mijn eerste boekselbladzijde ooit is af! :D

Vermits boekselen het maand-thema is op ons artjournaling-clubje.. plaats ik hieronder een MrLinky waarbij jullie naar je boekselpagina kunnen linken.. dit kan ook op later tijdstip.. we komen zeker kijken! :D

Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen