woensdag 4 september 2013

WU 92: VOODOO-POPJE versus MATROESJKA



Ik beloofde John al zoooo lang een voodoopopje.. een gehaakt weliswaar.. maar gisteren was ik er plots ééntje aan het tangelen.. :D

Als ik iets wil tekenen kijk ik gewoonlijk bij DragoArt link.. als je de tips en opeenvolgende stappen volgt krijg je meestal redelijk geslaagde tekeningen (zegt iemand zonder ook maar een beetje tekentalent..)..

Zo tekende ik dit voodoo-popje:

Ik daag jullie uit om het zelf te tekenen maar je kan ook bovenstaande template gebruiken.. ik heb het in potlood gemaakt zodat de contourlijnen jullie tangelwerk niet te veel komen verstoren..

Ja ik weet het.. een aantal onder jullie zeggen nu.. neeeennnn datttt niet écht niet.. nu ja.. ook even een matroesjka-popje geschetst maar dat zullen jullie vast ook beter kunnen dan ik.. tal van gezichtjes te zien via google draw matroesjka..

Deze template tekende ik met een fijn stiftje.. kunnen jullie me even laten weten of jullie (in de toekomst) potlood of een zwart stiftje verkiezen? Voor het gezichtje gebruikte ik een malletje maar voor het lijfje niet.. bij tangelwerk vind ik dat het meeste, ook bij de opzet, met de losse hand moet gebeuren.. dat is er juist het fijne van!

Opdracht:

1.
Stringvorm: voodoo-popje, matroesjka of ander popje (eventueel is het ook handig om kleurplaten te bekijken)
2.
Het voodoopopje heeft al verdeellijnen.
Bij het (matroesjka)popje trek je zelf verdeellijnen zodanig dat er een 9-verdeling ontstaat (maand september).
3.
Patroontjes:
- Paradox
- Betweed
- Eéntje zelf fantaseren
- De rest naar keuze: eventueel kan je je bij het zoeken naar, voor jou, nieuwe bestaande patroontjes laten leiden door enkele letters van jouw stringvorm: v, o, d of m, a, t.. enz...
4.
Druk jouw tangeltje af en breng op de afdruk potloodschaduw aan.
5.
Druk jouw tangeltje nogmaals af en breng op de afdruk wat kleur aan.

Leg de drie creaties naast mekaar, beoordeel, kies en geniet!

Opmerking:
Aan stap 4 en 5 ben ik bezig.. Op deze manier wil ik John laten kiezen wat hij het mooiste vindt: zwartwit, ook schaduw of kleur bij zijn voodoo-popje..
En het is ook ideaal om even iets uit te proberen als je twijfelt aan "zou ik dit of dat doen?".. hoe dikwijls hebben we achteraf geen spijt van een op het einde toegevoegd extraatje? :D.. en dan hebben we ook een variatie erop hé.. leuk om bij te leren.. 


Veel plezier!

2 opmerkingen: