woensdag 19 juni 2013

WU 81: LAAGJES-ZENDALA

Ik las in één van mijn tangelboekjes dat patroontjes (in 't Engels "tangles" genoemd) naar achteren worden opgebouwd.. dus dat elke aanvulling achter de vorige moet getekend worden waardoor dieptewerking ontstaat.. natuurlijk is dat een bekend gegeven.. denk maar aan Hollibaugh of Sanibelle.. 

Ik was hier verder over aan 't mijmeren en dacht waarom gaan we dat niet toeppassen op de laagjes van onze volgende weekuitdaging...

Opgave:
1.
Basis-/stringlijnen:
- Trek met een passer enkele cirkels met verschillende diameter en zelfde middelpunt.
- Je mag ipv cirkels ook vierkanten in mekaar tekenen als stringvormen.
- Tot slot mogen liefhebsters van figuurtjes ook tangelen binnen bv. een theepotjes of zonnetjes of bladeren of....

2.
- Je begint te tangelen langs de buitenkant en werkt zo naar binnen toe
(of net omgekeerd: van 't midden naar buiten toe).
- De eerste laag die je tangelt ligt dus bovenaan
- De tweede laag ligt daaronder.. enz...

3.
- Om deze dieptewerking te benadrukken is schaduw noodzakelijk met een zacht potlood of een grijs kleurpotlood of een grijze viltstift.

Hier is mijn WU 81:


(klik op de afbeelding om te vergroten)


De buitenste laag 1 heb ik getangeld met het patroon Scraper.. weliswaar gewijzigd want ipv de rechthoekjes wit te laten heb ik allerlei patroontjes erin verwerkt.

Laag 2 is een bloemenlaag met Sanibelle en een variatie op Flora.

Laag 3 zelf verzonnen.

Bij laag 4 heb ik de fout gemaakt om Betweed te nemen maar dat cirkeltje was zo uitdagend.. maar de laagjes lopen bij Betweed net fout waardoor het naar voren springt in plaats van de diepte in.. ach ja.. lekker eigenwijs mag wel eens.. :D

Om de laagjes te benadrukken heb ik de lagen eerst afgebakend met een dikker zwart viltstiftje en dan schaduw aangebracht met een grijs kleurpotlood.

Ik heb getekend op A5 met een viltstiftje van UniPen 0,05mm.

Hieronder kan je linken naar jouw uitdaging!




Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen