dinsdag 4 juni 2013

JUNI-UITDAGING 3: WATERMANDALA


(klik op de mandala om te vergroten)
Deze keer heb ik zelf geprobeerd een koi te tekenen..
Met de losse hand.. want sjablonen dat is niet mijn ding.. de koi bovenaan heb ik getekend vertrekkende van de site DragoArt.com.. het bleek niet eens zo moeilijk.. daarna de twee andere getekend mbv het stappenplan dat nog in mijn hoofd zat.. ze zijn niet helemaal hetzelfde en dat was ook niet mijn bedoeling.. in de natuur is dat ook niet zo..

Dan kwam de achtergrond aan de beurt..
Ik trok willekeurig wat lijnen met mijn dun blauw Micronstiftje van 0,1 mm.. mijn bedoeling was om de vlakken gedeeltelijk blauw (derwent) en gedeeltelijk met blauwgroen oftewel appelblauwzeegroen (Bruynzeel, Sakura) in te kleuren.. merkwaardig die naam.. even proeven.. appel-blauw-zee-groen.. zo blauw als een appel en groen als de zee? haha.. :D.. maar al snel was ik weer aan het tangelen.. zelfs een nieuw patroontje bedacht (denk ik: H2O, helemaal bovenaan) :D.. maar daarna toch ingekleurd.. op de klassieke manier.. wolkjes en donker langs de rand en lichter in het midden..

De koi's..
Tja.. misschien nog eens experimenteren met kleuren mengen.. ze zijn ingekleurd met geel en rood (Derwent).. door mengen natuurlijk ook oranje..

Afwerking..
Nee.. de kleuren van de achtergrond en de koi's waren niet "jedat".. ik hou niet zoveel van geel.. (alleen wel als contrastkleur met mijn lievelingskleur paars).. dus ben ik lichtjes met groen overheen de koi's "gewolkt".. niet zo duidelijk te zien.. maar bij klikken op de mandala waarschijnlijk wel..
Ook de achtergrond moest beter assorteren met de koi's.. dus ben ik daar eerst met geel en daarna met rood overheen "gewolkt".. vooral zichtbaar in de centrale lichtere delen..

Klaar! Zoals gewoonlijk toont de scan niet de werkelijke kleuren.. in werkelijkheid zijn de kleuren "warmer"..

1 opmerking:

  1. Die is mooi Magda. Leuk om te zien dat de koi's zelf getekend hebt. Zijn goed gelukt.
    Liefs, Melanie

    BeantwoordenVerwijderen