dinsdag 4 juni 2013

Diva 121.. 7 witte zwanen... Miel Cools overleden...

Ja ik wil toch even blijven stilstaan bij het overlijden van één van mijn lievelingskunstenaars..
7 witte zwanen.. link
boer Bavo.. link
de soldaat.. link
de vredesduif link
als ik oud ben wil ik zingen link

Gisteren heel de dag zijn kleinkunstliedjes gedraaid..
deze week ga ik wat tangelen terwijl ik aan zijn liedjes denk..
http://www.mielcools.nl/

Bij deze creatie voor uitdaging 121 van de Diva (link naar de uitdaging) ontstond er onwillekeurig een zwaan.. normaal is een zwaan wit (nu ja er bestaan ook zwarte zwanen e.a.) maar onwillekeurig wilde ik wat fleurigere tinten en gebruikte mijn geliefde paars met als contrastkleuren geel en oranje.. ook het water werd erg woelig.. ik dacht waarschijnlijk aan het "meer van tranen" van Miel Cools.. bij het woeste water blauw als schaduwkleur genomen.. minder somber dan potloodgrijs..

Vreemd nu tel ik plots ook 7 zwanen onderaan. dat is echt wel toevallig.. :D



11 opmerkingen:

  1. Beautiful swans swimming! I love it.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. I love your swans and the color you added.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. I like the combination you have done here :)

    BeantwoordenVerwijderen
  4. This is lovely, great color and design.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. I love how you intermingled the swans in the waves! Lovely!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Een mooie ode aan Miel Cools dit kunstwerkje. Bovendien vind ik mooi hoe je de vogels op golven hebt geplaatst.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Inderdaad een prachtige ode aan Miel Cools. Ik heb hem jaren geleden op zien treden in Veenendaal en was meteen 'weg' van deze man.
    Zijn liedjes blijven.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Ik heb ook éénmaal een optreden mogen meemaken.. ongeveer veertig jaar geleden besef ik plots.. waar is de tijd gebleven???????

    BeantwoordenVerwijderen
  9. erg mooi.
    kende miel Cools helemaal niet maar ben nu zijn liedjes aan t draaien en vind ze erg mooi.

    BeantwoordenVerwijderen