vrijdag 31 mei 2013

MEI-UITDAGING: DYNAMISCHE MANDALA

Op de valreep de mei-uitdaging nog gemaakt van de mandala-club van Nora en Ineke.. :D

Voor het opzetten van deze mandala gebruikte ik instructies uit Lespakket 2 van "Elisannes expressie" van Anneke Tobbe.. zo ontstond mijn zesarmige zeester.. en nu zag ik ook voor het eerst een dier in mijn lijnen.. neen niet de zeester maar allemaal vogels.. heb dit echter genegeerd en er geen vogels van gemaakt.. haha.. eigenwijs als altijd!

Ik was zo blij dat ik voor het eerst ook met de vrije hand een mandala had opgezet (dus voor de basislijnen niet alleen lat en passer) zonder al teveel gomgebruik, dat ik begon te tangelen.. waahhhhh daar gaan we weer..

Als achtergrond vond ik Cadent wel leuk.. omdat ik in de s-jes ook een golfbeweging zie.. in mijn zesarmige zeester (heeft per ongeluk er ééntje teveel bijgemaakt nadat hij er één was verloren hihi).. gebruikte ik het patroon Angel Fish.. ook omwille van de s-jes.. hier en daar natuurlijk ook mijn geliefde bolletjes..

Nu nog kleur brengen in mijn mandala.. ik dacht in feite niet echt aan een zeester maar wel aan de ronddraaiende vuurbol die onze zon toch is.. dus de achtergrond kreeg een rode en gele kleur.. oranje waar de kleuren in mekaar overlopen.. perfecte kleuren om de corona van de zon weer te geven..

De draaiende zes-armige zon liet ik zwart/wit.. weliswaar met grijze(kleur)potloodschaduwen.. en ook rondom de mandala een grijze schaduw.. zo heb ik mijn twee tekenwerelden mooi met mekaar ver/gemengd.. :D


(klik op de afbeelding om te vergroten)

Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen