donderdag 23 mei 2013

WU 77: EEN PAPIEREN SPELLETJE BEPAALT JE UITDAGING



1.
KEUZE VAN DE BASISLIJNEN (string) EN PATROONTJES:
En ja ik had gisteren een leuk idee.. misschien kunnen we een papieren spelletje laten bepalen welke basislijnen (string) en patroontjes we mogen gebruiken? Je mag er zelf ééntje maken of mij het werk laten doen.. link naar het vouw"werk" of link 2  .. daar wordt het een "happertje" genoemd.. weet zelf de naam er niet meer van? :D

Op de zichtbare driehoeken bovenaan schreef ik de letters T A N G E L e n.. hiervan mag je in gedachten al een letter kiezen! :D

Langs de binnen/onderkant van elke driehoek schreef ik een stringnummer van de site tanglepatterns.com (link) en koos hiervoor de 8 laatst bijgeplaatste strings.. (die had ik in ieder geval nog niet gebruikt.. jullie misschien ook niet?) :D..

Onder het stringnummer plaatste ik nu de beginletters van de patroontjes verzameld op tanglepatterns.com.. beginnende van de letter Z (link) .. ik bleef in de acht driehoekjes letters schrijven van het alfabet tot alles "op" was.. 2 letters over.. die heb ik aan een willekeurig driehoekje toebedeeld.. maar de zes andere driehoekjes hadden nu een letter minder.. triest.. daarom voegde ik daar een smiley aan toe.. dwz dat je daar één van je lievelingspatroontjes mag gebruiken of gewoon een patroontje waar je op dat ogenblik zin in hebt.. één driehoekje kreeg zelfs twee smileys haha :D

Een letter gekozen?
dan klik je nu op de letter van je keuze en ken je meteen ook je opdracht! :D
T    A   N   G   E   L   e   n

Is de string niet naar je zin dan klik je maar op de andere letters tot je en geschikte string vindt.. maarrrr je moet dan wel de bijhorende patroontjes gebruiken!

Heb je veel tijd? Dan mag je alle acht de opdrachten maken haha.

2.
Je kent nu je basislijnen/string. Bepaal zelf of je wil tangelen binnen een vierkant of cirkel.

3.
Je mag dus vrij patroontjes kiezen uit de patroon-beginletters die bij je gekozen letter behoren.
Maar er moeten drie patroontjes bij zijn die je nog nooit eerder hebt gebruikt!

4.
Breng schaduw aan met een (kleur)potlood.

5.
Vergeet niet je initialen / (nick)name / datum / weekuitdaging-nummer aan je kunstwerkje toe te voegen.. eventueel ook de gebruikte patroontjes vermelden.. handig voor later! :D

Veellll plezier!

Ik ga nu even mijn papieren spelletje laten bepalen welke uitdaging ik ga maken.. ik heb wel minder keuze want er zijn altijd maar vier letters zichtbaar dan.. vijf keer (mei is de vijfde maand) open toe, open toe,... aha ik mag kiezen tussen N G e n en ik kiessssss... sssstttttttttttt.. verrassing! :D
Heb je je uitdaging online staan dan je er hieronder naar linken! Dankjewel!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten