woensdag 20 maart 2013

WU68: BLOEI TIJDENS DE MAAND MAART (3)

THEMA: BLOEI.. en kengetal 3 (maand maart)!

A. Template:





Voor deze uitdaging hebben we een passer nodig om bovenstaande template te maken.
Alle cirkels hebben dezelfde straal: 3 cm.
- Trek cirkel A (centraal gelegen).
- Plaats daarna je passerspunt ergens op de cirkelomtrek (in punt 1) en trek cirkel B.
- Waar cirkel B en A mekaar snijden plaats je punt 2 (het andere snijpunt is punt 6 op mijn tekening).
- Plaats daarna je passerspunt  in punt 2 en trek cirkel C.
- Ga zo verder heel de cirkelomtrek van A af. In totaal bekom je 7 cirkels (met A erbij).

B. Patronen:

Het thema is bloei. Dus je kan aan bloemen, bladeren, stampers, meeldraden,.. enz denken.. maak er in ieder geval iets "bloemerigs" van!

Hou rekening met het kengetal 3.. dus bv drie tekenvlakjes opvullen met het patroontje zaadhoorn, drie lieveheersbeestjes, drie blaadjes,.... enz..

Verplichte patroontjes:

1. ZAADHOORN (eigen ontwerp):



Je kan het patroon ook laten golven zoals hier (tekening hieronder links):
(ik heb de creatie op zijn kop gezet omdat ik dat mooier vind!)


2. DRIE LIEVEHEERSBEESTJES van Judy West: link

3. ANDERE PATROONTJES naar keuze: link en link


C. SCHADUW:

Probeer hier en daar dieptewerking te creëren door schaduw aan te brengen.


D. KLEUR?

Naar keuze al dan niet kleur gebruiken. Wel mooi bij het thema "BLOEI" denk ik? :D
Je kan bv. DRIE verschillende kleuren gebruiken...
Het is ook heel mooi om alleen je DRIE lieveheersbeestjes een opvallend kleurtje te geven :D

E. VOORBEELD:

Hier alvast mijn creatie-in-wording.. nog zonder schaduw/kleur en zonder lieveheersbeestje(s).. én ik heb hier en daar nog het getal 6 gebruikt maar aan die patroontjes ga ik nog wat wijzigen :D


F. 

En voor diegenen die niet graag met instructies werken (zonder template en vaste patroontjes):
het thema is BLOEI + kengetal: DRIE!


G. OPMERKING: link plaatsen aub! :D

Heb je deze uitdaging gemaakt en staat ze ergens online? Dan kan je de link ernaar hieronder plaatsen.. zo kunnen leden die inspiratie zoeken voor deze uitdaging ook bij jou gaan kijken!..  dankjewel!

Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen