woensdag 13 maart 2013

WU67: CADENT-VARIATIONS

Aanleiding van dit thema is te vinden in mijn vorig berichtje: Link.

Ik begon dus cadent-variaties met mekaar te vergelijken.. en uit te proberen.. en ik kwam tot de verrassende ontdekking dat ik mijn S in spiegelbeeld zet bij het Cadent-patroon.. mijn handgeschreven s is blijkbaar het spiegelbeeld van de gedrukte vorm.. bij jullie ook?..

Ik bespreek even mijn WU67:

1  2
3  4
5  6  = nummering van de patroontjes.

Patroon 1:
Mijn versie van CADENT met de S in spiegelbeeld.

Patroon 2:
Mijn versie van CADOX van M. Bremner.. totaal ander patroontje geworden omdat mijn S dus in spiegelbeeld stond.. ik noem het in gedachten ANTI-CADOX :D
Daarom heb ik onderaan mijn studie nog twee extra patroontjes 5 en 6 toegevoegd om ook de echte CADOX te smaken..

Patroon 3:
Mijn POLY-S (in feite dus een CADOX-variatie).
Verschillen:
Mijn bolletjes staan in het midden van elke zijde.
Mijn S staat in spiegelbeeld.
Ik pas schaduw toe rond een bloemenknop die ik in mijn verbeelding zag staan.

Patroon 4:
Mijn lievelingsversie van CADENT.. wel weer de S in spiegelbeeld.. maar met mijn geliefde bolletjes die vanuit de diepte komen piepen.. gewoonlijk tangel ik rondom de dakpannetjes nog wat bolletjes.. maar dat heb ik voor deze studie niet gedaan..

Patroon 5:
CADENT zoals het hoort met deze S + variatie met bolletjes. En geloof het of niet;. Ik heb moeten wringen want mijn pols wou niet in die richting draaien!

Patroon 6:
CADOX van M. Bremner.. en mijn hand spartelde weer tegen maar mijn brein was onverbiddelijk.. niet overal de driehoekjes in-ge-zwart.. vond het zonder mooier :D

Opgave:

Ja dames.. we gaan een Cadent-studie maken.. Carmela zal me hiervoor haten denk ik :D haha.. dat is al een vervroegd verjaardagscadeautje :D

1.
Werk binnen de ruimte van een vierkant dat je in vier deelt of van een rechthoek die in zes vlakken wordt ingedeeld. De vlakken hoeven niet gelijk van grootte te zijn..

2.
Ik heb op een potloodrooster gewerkt met vierkantjes van 1cm x 1 cm. Dus getrokken met een lat! Maar jullie zijn vrij om deze uitdaging gewoon in een ruitjesschrift te maken hé!

3.
Nu ga je 4 of 6 patroontjes tangelen.
Verplichte patroontjes zijn: CADENT (link), POLY-S (link) én CADOX (link).
De andere Cadent-variaties mag je zelf verzinnen of overnemen van mijn uitdaging.

4.
Tot slot breng je nog schaduw aan. Denk aan dakpannetjes.. welk dakpannetje ligt boven het ander? Zie ook mijn uitdaging... ik heb zware schaduw aangebracht deze keer wat natuurlijk niet hoeft..

5.
Heb je daarna nog zin dan kan je ook nog een vrij tangeltje verzinnen waarbij je een "door jezelf verzonnen cadent-variatie" gebruikt!

Veel plezier! (?) :D

---

Tot slot ben ik onze tekenaar"ster"s die liever vrij tekenen/tangelen niet vergeten..
THEMA = DAKPANNETJES!  :D

---

Heb je deze uitdaging gemaakt en staat ze online dan kan je je link hieronder plaatsen. Dankjewel!


Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen