vrijdag 15 maart 2013

DIEPTEWERKING / SCHADUW: stippeltjes / grijze viltstift / potloodschaduw...

Zonder schaduw:
er ontstaat wel een soort schaduw-effect door lijntjes die dichter bij mekaar liggen of samenkomen...
 Schaduw met grijs viltstiftje:



 Schaduw met grijs viltstiftje + als extra contrast voor de achtergrond wat rood gebruikt:


Schaduw door gebruik zwarte stippeltjes/streepjes:




Potloodschaduw:
De eerste twee tangeltjes behoren tot mijn eerste creaties.. potloodschaduw maar geen gebruik van een doezelaar..
In 't begin gaf ik elke creatie nog een naam.. nu doe ik dat nog sporadisch.. :D.. het valt me op dat ik dikwijls aan vlucht, ontsnappen, opstandig en zo heb gedacht.. tja.. inderdaad kom ik tot rust bij het tangelen.. :D








En hieronder mijn allereerste tangeltje.. in een schriftje.. niet eens op tekenpapier :D.. dusss ben op 8 november 2011 gestart.. alleen zwartwit en geen schaduw.. ook slordig in-ge-zwart.. ik denk met een fijn stiftje.. :D





Dit laatste tangeltje heb ik erbij gevoegd omdat het een ATCtje is.. inderdaad een mooie uitdaging om op klein formaat te tangelen.. als schaduw zwarte stipjes..
Gisteren dacht ik een nieuwe string (basis-/hulplijnen) uitgevonden te hebben toen ik naar het diafragma keek van de cam op mijn iphone.. neen dus.. ik had hier al eens zo'n string gebruikt... en ik heb het nageteld.. ook vier golvende snijdende lijnen .. waaaahhhhhh.. natuurlijk hier in een rechthoek terwijl mijn diafragma bolrond is.. 




Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen