vrijdag 22 maart 2013

MIJN MAART-KLOKJES: mandala 3-deling

Zowel voor de Mandala-club van Nora en Ineke (link).. als voor de Penwerk-club van Jotangle (link) heb ik deze uitdaging gemaakt. Voor meer info over deze uitdagingen klik op de links! :D

Ik heb eerst met passer en potlood de mandala opgezet.. diameter ongeveer 11 cm..

Daarna getangeld met micronstiftjes paars, rose en groen van 0,05 mm... mijn kleurengamma van die fijne stiftjes is niet zo groot.. dus daardoor werd mijn kleurkeuze al voor een groot deel bepaald..
Jullie herkennen waarschijnlijk wel de patroontjes Cadent (buitenste bloemblaadjes), Betweed (bladeren) en Flux (bladeren)..
Tot slot de gaatjes wat opgevuld met mijn geliefde bolletjes..

Ik heb ingekleurd met  DERWENT-kleurpotloden: paars, rose, geel en groen... de bruine tint is ontstaan door het mengen van geel en paars.. alleen voor het "bruin" een doezelaar gebruikt..

Moest ik opnieuw beginnen dan zou ik zeker dat groene micronstiftje niet meer gebruiken.. want het is teveel blauwgroen.. (alhoewel het dopje van de stift duidelijk grasgroen en geen blauwgroen als kleur heeft).. ..

Mijn lievelingskleur is paars en dat komt hier wel tot uiting..
(geel is niet echt mijn ding maar wel als contrastkleur met paars.. én als Paaskleur..  )

De kleuren zijn in werkelijkheid veel feller..  (en vooral het ingekleurde groen heeft een kleurmetamorfose ondergaan).. maar dat is bij iedereen wel zo na inscannen geloof ik..

Het is moeilijk om een mooi evenwicht te vinden tussen tangel- en kleurwerk.. daar ga ik nog wat op oefenen! :D

Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen