dinsdag 5 februari 2013

WEEKUITDAGING 62: (BLOEMEN)WEB (met patroon Y-FLIP)

Toen ik aan de DARE's 105 van de Diva en 43 van The Bright Owl bezig was. kwam ik, bij vroeger getangelde zendala's, enkele patroontjes van Helen Williams tegen. Op haar weblog heeft zij een aantal mooie tangelpatroontjes staan (link). Toen ik ideetjes zocht kwam ik haar blogberichtje van eind vorige maand tegen over het patroontje Y-FLIP.. wat mooi wauwwww... ik die zowel van bloemenpatroontjes, als van zich steeds herhalende ogenschijnlijk moeilijk maar toch eenvoudige patroontjes hou zoals bv. paradox en cadent.. was onmiddellijk gecharmeerd door de combinatie van beiden!.. :D

Dussssss de uitdaging van deze week is tanglen met als centraal patroontje Y-FLIP! (link)

1.
Teken in potlood de cirkelomtek van je zendala. Laat eventueel ergens een ruimte open om een meer open, eigenwijs geheel te krijgen of.. zodat je tangeltjes kunnen ontsnappen uit de begrensde ruimte.. :D

2.
Begin op de "bodem" van je zendala met de golfbeweging van Y-FLIP..

3.
Gebruik min. nog twee andere tangelpatroontjes van de site van Helen Williams.. (link).. de rest naar keuze..

4.
Voeg schaduwen toe.

5
Leg ergens een kleuraccent aan met één of meerdere kleuren.

-----

Voor diegenen die liever wat vrijer tangelen / tekenen met een min. aan instructies.. hier de opgave:

THEMA: (BLOEMEN)WEB

Laat je inspireren door de twee laatste tangelwerkjes bij deze link..

Veel plezier! :D

Als je je creatie ergens online plaatst kan je er hieronder naar linken! Dankjewel! :D



Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen