donderdag 7 februari 2013

MANDALACLUB THEMA "KLEUREN MENGEN"

Op de MandalaClub van Nora en Ineke (link) kan je elke maand deelnemen aan een uitdaging/thema.. het thema van juni 2012 was "kleuren mengen".. het is mijn eerste echte kleuroefening wat het mengen van kleuren betreft..

De basisbloem heb ik getekend met een passer op een A5je.. dan slechts ingekleurd met drie kleurpotloden rood, geel en blauw (Bruynzeel Sakura Aquarel 8835).. met deze drie hoofdkleuren moeten er dus 12 verschillende tinten te voorschijn komen.. op de grote bloemblaadjes telkens met twee lagen (uitz. het blaadje met de hoofdkleuren zelf)  en op de kleine met drie laagjes.. ik zie inderdaad allemaal verschillende tinten verschijnen maar meer oefenen is zeker nog noodzakelijk.. vooral wat de geel/oranje kant betreft.. ik heb ook gekleurd bij lamplicht; daglicht is waarschijnlijk een betere optie..

En natuurlijk heb ik mijn geliefde tangelwereld ook een woordje laten meespreken.. geen idee of het nu een mandala of een zendala is.. haha.. heeft dat enig belang? :D

Oh ja ook een doezelaar gebruikt en een grijze spectrum noir stift voor de schaduwen.. en ja.. plots is het alweer enkele uren later..

1 opmerking: