vrijdag 1 februari 2013

BEGINNERSWEEKUITDAGING 5: VERJAARDAGSKAART + CADENT

Als beginnersuitdaging van deze week op ons clubje (link) wil ik het patroon CADENT laten inoefenen. Een patroontje dat zich heel goed leent als achtergrondje of ter afwisseling tussen drukkere patroontjes.. Het lijkt geen makkelijk patroontje maar in feite zijn het gewoon allemaal bolletjes (of vierkantjes) en S'en.. Ik verkies de bolletjes-variant omdat dit mooier oogt bij de rondingen van de S'en.. Ik voeg er ook heel dikwijls wat bolletjes aan toe rondom en zelfs in het patroontje.. dan lijkt het opengebarsten en komen de bolletjes eruit gesprongen (ik denk hierbij altijd aan een opengebarsten peul met erwtjes erin)..

Link naar het patroon Cadent

Hier een verjaardagskaartje dat ik gisteren heb getangeld voor onze buren Annie en Bertus, die beiden volgende week jarig zijn.. Ik heb de letters gedeeltelijk over mekaar heen gelegd.. En om het geheel toch wat duidelijker te maken ook kleur gebruikt: rose en twee paarse tinten.. zoals gewoonlijk heeft mijn scan de kleuren wel gewijzigd.. de paarse tinten lijken hier ook rose..






Opgave:

1.
Neem een A6je of een lege dubbele kaart. Ik gebruik voor mijn verjaardagskaartjes gewoon correspondentiekaarten van extra dik papier van de Hema.. en bijhorende envelop.. dus het hoeft niet duur te zijn!
2.
Is er iemand jarig in februari? Dan neem je haar of zijn beginletter van de voornaam of initialen.
Niemand jarig? Je eigen voorletter of initialen kunnen ook!
3.
Teken (een sjabloon gebruiken kan ook) met je zwart stiftje de juiste letter (potlood mag ook dan is je letter minder duidelijk afgebakend maar dat heeft ook zijn charme.
4.
Oefen in je kladschriftje het patroon "Cadent". Oefen ook de schaduwvorming. Het lijken dakpannen. Welke pan overlapt de andere? Langsheen de raaklijn kan je op de lager gelegen dakpan een rij puntjes zetten ofwel potloodschaduw. (Ik heb dat zelf niet gedaan op de tekening omdat ik het geheel al vrij donker vond door de bolletjes die hun eigen leven begonnen te leiden haha.. in ieder geval ben je vrij of je al dan niet schaduw gebruikt.. alleen schaduw rondom de letter kan bv ook.)
5.
Nu kan je twee kanten op:
a.
Of wel tangel je het patroontje cadent IN de letter. Je bent vrij om variaties te gebruiken van cadent of bolletjes toe te voegen.
b.
Ofwel tangel je het patroontje cadent als achtergrond en springt je letter naar voren door wit te blijven!
Cadent is een patroontje dat zich uitstekend leent als achtergrondje. Gewoon op regelmatige afstand bolletjes zetten (dat kan je oefenen op een ruitjesblad) en dan je S'jes. Let erop dat je Sjes allemaal dezelfde kant opdraaien :D..
6.
Bekijk je verjaardagskaartje en denk aan de persoon aan wie je het wil geven.. wat ontbreekt er?
- kleur?
- bloemetjes die hier en daar komen piepen?
Werk af naar eigen smaak!
Veel succes!
------------------------------------------------------------------------------------------------

Hier en link naar google met Cadent-creaties: link
------------------------------------------------------------------------------------------------

Hier wat vroegere tangeltjes van mij met het patroontje Cadent en/of letters! Blijkbaar gebruik ik het toch regelmatig..






En vind je hieronder het patroontje Cadent? haha :D


Veel plezier dames!

Heb je je creatie ergens online staan dan kan je er hieronder naar linken! Dankjewel! :D.. We komen dan zeker kijken en reageren!

Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen