woensdag 9 januari 2013

WU 58 VERJAARDAGSKAART mét LETTER of INITIALEN

Gisteren enkele nieuwe boekjes aangekomen. Waaronder Zentangle 8 "Monograms-Alphabets" van Suzanne McNeill.. kennen jullie dit boekje?.. het bevat oa 40 nieuwe Tangle-patroontjes!

Hierdoor kwam ik natuurlijk op het idee om nog eens rond letters te werken. We hadden al eens een weekuitdaging waarbij we IN een letter tangelden. Nu gaan we echter alleen de achtergrond tangelen. De letter zelf laten we wit of kleuren we in.

Tot hier de uitdaging voor diegenen die liever alleen rond een thema werken zonder verdere instructies.
--------
Voor de anderen hier even een verdere uitdieping van de opdracht:

Stap 1: 
JE WERKVLAK AFBAKENEN: 
a.
Plaats met een zacht potlood lichtjes, dus nauwelijks zichtbaar, vier puntjes op je kaartje.


b.
Verbind deze punten met mekaar dmv zachte potloodlijnen.
Deze lijnen mogen recht of golvend zijn.

c.
Teken, ook in potlood, de eerste letter van de voornaam van de jarige (of de initialen). Je kan hiervoor een sjabloon gebruiken of gewoon tekenen met de losse hand.
Hier vind je wat inspiratie: link

(je mag er ook voor kiezen heel de voorkant van je kaartje als werkvlak te nemen!)

Stap 2:
JE WERKVLAK (d.m.v. basislijnen)
INDELEN IN KLEINERE TEKENVLAKKEN:
Teken nu, mét potlood, één of meerdere basislijnen om je werkvlak (achtergrond van de letter!) in verschillende kleinere tekenvlakken te verdelen.

Stap 3: 
TANGELEN
Eindelijk gaan we tangelen :D..

Je kan zelf je patroontjes kiezen: link.

Maarrrr deze drie patroontjes moet je zeker gebruiken!

A. Patroon X: link
(lijkt me een geweldig patroontje!) :D

B. Patroon PALREVO: link

C. Patroon MIANDER: link

Stap 4: 
SCHADUWEN AANBRENGEN
Als je dat wil kan je op je getangelde achtergrond nog wat schaduw aanbrengen met een zacht potlood.

Stap 5:
Laat de letter(s) WIT of KLEUR ze in de lievelingskleur(en) van de jarige.
Nog een link om inspiratie op te doen! link

----------------------------------------------------

HIER MIJN VERJAARDAGSKAARTJE:
Op 18 februari verjaren mijn dochter Kathleen en mijn oudste zoon Koen. Daarom koos ik alvast voor de letter K. :D

Ik liet de letter K wit en voegde met een zacht potlood ook schaduw toe.

Patroontjes:
X, Palrevo, Miander, Pouf, Psychedelic, Coral Seeds (+variatie), Love (variatie), Cadent (variatie), Spaghetti and Meatballs. Dus allemaal voor mij onbekende patroontjes (uitz Cadent).


Er is nog een tweede verjaardagskaartje op komst en daar wil ik dan wat kleur aan toevoegen! :D

----------------------------------------------------------

Bij Mr Linky kan je linken naar jouw kaartje (dat op je blog of dropbox of picasa of photobucket.. staat!) . Zodat we allemaal mee kunnen genieten! Dankjewel! :D

5 opmerkingen:

  1. Dat boekje ziet er leuk uit.
    Je bent lekker fanatiek.
    Liefs, Melanie

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Haha Melanie.. ja stilaan hobby ik al wat meer.. zowel tangelen als mijn handwerkwereld :D

    BeantwoordenVerwijderen
  3. http://carmela358.blogspot.nl/2013/01/atc-verjaardagskaartje-met-letter.html

    vind mister linky niet!!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Klopt Carmela.. er staat een bericht dat ik moet upgraden als ik meer dan één link wil tonen.. dat is nieuw dus Mr Linky ligt eruit!.. ik word geen betalend lid!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ik hoop dat ik ooit nog zo er kom...
    Maar dat zal wel nooit lukken.
    Wat vreselijk knap van je Magda!

    Liefs Lisa

    BeantwoordenVerwijderen