woensdag 30 januari 2013

WEEKUITDAGING 61: DIEPTEWERKING


Ik ben geabonneerd op de blog van Perfectly4med.. en kreeg deze week een pracht van een tangle in mijn mailbox.. link

Dit bracht me op het idee om ook eens duidelijk "in de diepte" te tangelen.. en dus met schaduw te werken..

OPDRACHT:
1.
Baken je tangelvlak af.. vierkant, rechthoek, cirkel, ovaal,... in potlood..

2.
We tekenen, met ons stiftje, eerst de oppervlaktelaag en laten die wit.

Teken hiervoor brede zigzaggende banden zoals hierboven of gebruik één van volgende patroontjes: Hollibaugh
(link), Etcher (link), Cubine (link), een aantal Auraknotjes (link), Hurry maar dan grote plekken wit laten (link), Cirquital (link), een willekeurige Keltische knoop,.. enz.. 

Let er wel op dat je grote witte vlakken tussen je witte banden laat voor de ondergrond!

3.
Is de bovenste laag klaar dan gaan we aan de laag daaronder "ondergrond) beginnen..
Kies zelf gedeeltelijk de patroontjes uit maar gebruik er minimaal drie van de blog Perfectly4med (link)

4.
Nu gaan we duidelijk aangeven dat de witte laag hoger ligt dan de getangelde onderlaag met patroontjes door aan de buitenkant van de witte banden duidelijk potloodschaduw aan te brengen.
We proberen de methode van Anja L. uit (dankjewel voor de tip Anja!) en zetten de potloodstreepjes alleen op het zwart en wrijven dan met een wattenstaafje of doezelaar uit in de gewenste richting.
--------
Ontwerpvoorbeeldje:

Dit zijn de banden van het Hollibaugh-patroontje op de voorgrond.. allemaal banden van 1cm breed.. ik heb ze met een lat getekend om ze overal ongeveer even breed te krijgen.. wat zeker niet hoeft hoor.. ze mogen verschillende breedtes hebben en met de losse hand worden getrokken.. daarna heb ik alvast één patroontje op de ondergrond getangeld en op dit patroontje de schaduw aangebracht.. dus langs de buitenkant van de witte banden.. ok?
--------

Hier komt mijn creatie nog als voorbeeldje!
(klik op de afbeelding om te vergroten!)

Veel plezier! :D
------
En neen ik ben de vrije tangelaarsters/tekenaars niet vergeten!

Jullie oppervlaktelaag moet wit blijven en daaronder op de tweede laag (ondergrond) werk naar keuze! :D
------

Heb je deze creatie gemaakt en ook ergens online geplaatst dan kan je er hieronder naar linken! Dankjewel! :D

Geen opmerkingen:

Een reactie posten