woensdag 23 januari 2013

Weekuitdaging 60: Sneeuwvlok-zendala

Ja nog altijd in de ban van de sneeuw.. hopelijk de laatste week haha :D

Daarom houden we het nog even bij sneeuwvlokjes..

Als je liever vrij tekent/tangelt dan hoef je al niet meer verder te lezen.. denk aan een landschap dat langzzam maar zeker bedolven wordt door zacht neerdwarrelende sneeuwvlokjes :D

----------------------------------------------------------------------------------------------

Nu ga ik verder voor de anderen:

- We nemen als uitgangspunt een zendala, maar de omtreklijn moet verdwijnen in het geheel dus teken de cirkel zeker in potlood!

- Duid ongeveer het middelpunt van je cirkel aan..

Tip:
ik gebruik gewoonlijk een CDtje en dan teken ik het middelste cirkeltje ook en weet ik dus ongeveer waar het middelpunt is)

- Vanuit dit middelpunt tekenen we 10 tot 20 stralen in de cirkel met ons zwart stiftje.. teken de stralen telkens met een dubbele lijn.. het vlak tussen de dubbele lijntjes laten we wit bij het tangelen.. wit > kleur van sneeuw.. sommige lijnen komen tot aan de rand van de cirkel, sommigen gaan erbuiten en anderen zijn korter.. dus de stralen zijn ongelijk van lengte..
bv zoals op deze tangle link of kies er zelf maar een mooie als voorbeeld uit: link

- Nu gaan we intuïtief tangelen.. ik geef dus geen patroontjes op deze keer.. maar bekijk bovenstaande afbeelding nog eens goed en laat je verbeelding werken!
---------------------------------------------------------------------------------------------

Hier komt mijn sneeuwvlokje!
(klik op de afbeelding om te vergroten)
Ben dus ontroostbaar.. sniksnif.. ben vergeten de zwartwit-versie te scannen.. heb van een paperassenwinkel van alles ingescand en daarna ben ik beginnen te kleuren.. weihhhhhhh... dus om mijn wu 60 te zien moeten jullie even je verbeelding gebruiken en de kleurtjes in gedachten wissen :P..

Bij het tangelen gebruiken we zelden tekenmateriaal zoals een gradenboog en lat.. maar ik vond het hier wel gerechtvaardigd om mijn ronde gradenboog te gebruiken.. wat puntjes op de cirkelomtrek te plaatsen en met een lat mijn ijspegels te tekenen.. dat doet immers denken aan de strakke lijnen van een kristal!

Toen ik klaar was met mijn reuzensneeuwvlok.. of ligt hij onder de microscoop? :D.. vond ik het wel gepast om de strakke ijspegels in een ijzig blauw in te kleuren.. centraal ook wat blauw gekleurd van donker naar licht.. maar daar moet ik nog wat op oefenen :D..

Carmela whatsappte gisteren dat ze het boekje "Joy of zentangle" had gebruikt voor haar sneeuwvlokje.. ik vond het leuk om dat dan ook te gebruiken en te zien welke patroontjes gelijk/verschillend zullen zijn haha.. er zullen wel overeenkomsten zijn maar er staan meer dan 100 patroontjes in dusssssss... trouwens uit dit boekje kwam ook het "flake"patroontje dat ik bij uitdaging 59 al gebruikte.. en waardoor het idee voor deze uitdaging groeide..

Aheum.. jullie zullen wel een "folieke" van mij tegenkomen als jullie dit tangeltje bekijken.. en ja ik was het patroontje "flutter" aan 't gebruiken en zag een "vlinder-in-wording".. tijd voor een bio-lesje want uiteindelijk zal ik altijd een wetenschapsjuf blijven hé :D.. wellll... als het lente wordt dan stijgt de temperatuur en alle vlindertjes die bevroren gevangen zaten in de winterse sneeuwvlokjes komen dan vrij.. hoeraaaaaa lente! haha :D

De gebruikte patroontjes:
bubbles, circfleur, dandelion seeds, flake, flutter, flutterbi, germie, lollipops, nipa, pyramids, soup bowls, starry night, static variation, stature, teardrops, twisted ribbons, wabi, weave, web..
weliswaar bijna allemaal in gewijzigde vorm omdat ik binnen zo'n smalle driehoeken moest tangelen hé :D

Benieuwd naar jullie sneeuwvlok!
----------------------------------------------------------------------------------------------------
Enne.. als je je creatie online hebt staan dan mag je er hieronder naar linken! Dankjewel! :D

2 opmerkingen: