woensdag 30 januari 2013

ART-JOURNALING MAANDUITDAGING JANUARI


Ja.. ook voor ART-JOURNALING ga ik opdrachten uitwerken.. stok achter de deur omdat ik hier zelf echt wel wil aan beginnen! :D (link naar onze art-tangle-club)

Het worden wel maanduitdagingen maar met de mogelijkheid van die meerdere keren te maken voor diegenen die meer pagina's op één maand willen maken. Bovendien hebben de anderen dan de keuze uit vier thema's.

De thema's voor januari zijn:
1. ups and downs van de maand januari (wat heb je meegemaakt? beleefd? gevoeld?..)
2. het weer (sneeuw, regen, zon, bewolkt, hagel, wind, storm,.. wat heb je deze maand en/of in het verleden meegemaakt? waar geniet je al dan niet van?)
3. mijn clubs (van welke clubs ben je lid? gewone en/of digitale wereld)
4. wie ben jij?

Opdracht:
Het wordt dus een art-tangle-journaal.. maar je bent vrij er zelf ook gewoon in te tekenen en te kleuren/kliederen.. zoals het in een goed journaal betaamt.. :D

1.
Teken een grote en kleine cirkel in potlood bv de buitenste en middelste cirkel van een CD-rom (dan prik je geen gaatjes in je tekenpapier).
2.
Verdeel de ruimte tussen je twee cirkels in zes al dan niet gelijke delen (6 x een taartpunt).
3.
Teken in de kleine centrale cirkel een bloem bv. het patroon fleurette (link).
4.
Je hebt nu zes vlakken waarin je je journaal kan schrijven.
Je kan een groot deel van de taartpunt volschrijven met een zwart stiftje (dan laat je je tekst zichtbaar) maar je kan ook in potlood schrijven met de bedoeling eroverheen te tangelen/kliederen en zo je tekst te bedekken (weg! verwerkt!).
Begin met je eerste taartpunt. Je kan dus een hele tekst schrijven maar ook gewoon één of meerdere trefwoorden gebruiken of zelfs afkortingen of slechts één beginletter.. gewoon hetgeen op dat ogenblik goed aanvoelt!
5.
De tekst in je eerste taartpunt is klaar.
Dan begin je te tangelen. Terwijl je tangelt denk je aan hetgeen je hebt opgeschreven.. dit zal de keuze van je patroontjes misschien wel beïnvloeden maar dat hoeft niet echt.. het gaat om verwerken of nagenieten of..
Je kan gewoon in je eerste taartpunt blijven maar je kan bv ook gewoon 1 rand rondom/net binnen heel je buitenste cirkel tangelen.. of allebei..
6.
Herhaal stap 3 en 4 voor alle taartpunten.
7.
Kies zelf of je schaduwen, kleuren,.. toevoegt.
--------------------------------------------------------------------------------------------
MIJN ART-JOURNAAL-PAGINA's:

Bovenstaande stappen had ik in mijn hoofd toen ik deze zendala tangelde:


(klik op de afbeelding om te vergroten)

Tijdens het tangelen tekende ik ook bolletjes rondom mijn trefwoorden.. en zag daar bloemblaadjes verschijnen. Daarom heb ik die bij mijn art-journaal-pagina2 ook bewust getekend maar dan groter want ik wilde de tekst ook eens meer plaats geven.

Alleen denk ik dat achteraf bezien je in de kleine cirkel het best het patroontje Mumsy (link)  kan tangelen ipv Fleurette.
Je kan de bloemblaadjes ook een punt geven ipv afgeronde hoeken.

Als schaduw heb ik alleen zwarte stipjes gebruikt. Ook de potloodlijnen heb ik nog even laten staan.. gom ik weg als ik kleur ga geven aan de zendala.. want dit lijkt me wel een uitdaging: een kleur kiezen terwijl ik aan bepaalde dingen denk :D

Patroontjes die ik heb gebruikt: Arc Flower, Maylea, Lotsadots, Hilly, Fleurette, Cadent (variatie)Squid, Sanibelle.

Hier het begin van mijn pagina 2.. later werk ik hem (haar?) nog af en hou ik weer een toonmoment! :D

(klik op de afbeelding om te vergroten)

Hieronder komen mijn volgende januari-pagina's!
(wordt vervolgd)


Als jullie deelnemen aan deze uitdaging en jullie creatie ergens online plaatsen plaatsen jullie dan een link naar je creatie hieronder? dankjewel!

Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen