zondag 7 oktober 2012

THE BRIGHT OWL DARE 26: FALL

FALL oftewel NATURE's DEATH oftwel DOODSTRIJD VAN DE NATUUR..

Toen ik deze uitdaging zag en de keuze kreeg tussen het thema HERFST of HALLOWEEN, printte ik twee templates af om beide thema's te maken..

Ik besloot om bij het herfstthema te tangelen met oranje en bruin.. de stemmige kleuren van de bladeren op de grond.. het bladerdek bestaat echter nog voor een groot deel uit groene bladeren.. daarom bracht ik centraal én in de buitenste ring het groen van de bladeren aan..

Zelf ben ik echter wat opstandig elke keer als de herfst eraan komt.. de natuur die afsterft denk ik dan ondanks de mooie herfsttinten.. en daarna de winter met ijzel en sneeuw.. ik kan beide seizoenen wel appreciëren als het zonnige dagen zijn en niet ijzelt.. maar toch.. de zon kan me dan onvoldoende verwarmen.. daarom liet ik op mijn zendala het groen terug oprukken (ten koste van de centraal gelegen herfsttinten die dus werden verdreven) en het centrum werd steeds (donkerder) groener en groter haha.. zeker niet mooier dan daarvoor maar ik heb ervan genoten mee te strijden met de stervende natuur.. en terug wat grondgebied te veroveren..

De chlorofyl die wordt afgebroken waardoor de tinten geel, bruin en rood te voorschijn komen.. ah ja geel dat hoort er ook bij.. dan nog maar hier en daar wat ingekleurd met geel.. zo is het wel een kakofonie van kleuren.. maar ja dat hoort bij de herfst.. maar het zijn warme zachte tinten.. de rust "na ..."..

De patroontjes die ik gebruikte? cadent, keeko, cubine, paradox,.. (de andere zal ik nog eens opzoeken..).. achteraf gezien was Crescent Moon in het centrum van de zendala ook wel mooi geweest.. :D


Hier de link naar de uitdaging.

En hier de template:


10 opmerkingen:

  1. Hee Magda, volgens mij hebben we op hetzelfde moment deze zentangle gemaakt, we staan ook onder elkaar op de weblog van TBO en wat een overeenkomst weer, we hebben bijna dezelfde patroontjes gebruikt in de buitenste ovaaltjes! Leuk met al die kleurtjes, ik ben nog steeds van de black and white ,hahahahaha

    BeantwoordenVerwijderen
  2. esti romanca? (you are from Romania?)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. This is really good!! I love the coloring.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Een mooie zendala! Ik herken dat erg, dat gevoel bij herfst en winter. Vooral ijzel; jarenlang keek ik iedere ochtend voor ik ging werken naar buiten om te kijken of het gald was, of ik op de fiets durfde. Dat is het voordeel van pré-pensioen; dat hoeft niet meer :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Erg mooi, de kleurtjes zijn idd erg herfstrijk. Grappig om te lezen hoe je bent gekomen tot je kleurkeuze.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. I love the tangles you've used and all the different borders around the leaf shapes.

    BeantwoordenVerwijderen