vrijdag 5 oktober 2012

THE BRIGHT OWL DARE 24: BLOOMY / IN BLOEI

Even een inhaalbeweging gemaakt wat dare 24 betreft..

Wat een hoekige template.. hier moeten ongetwijfeld rechte lijnen gebruikt worden en hoeken en zigzagjes.. in de punten van mijn ster tangelde ik enkele lijntjes van paradox.. met een heel witte kern.. dan bekeek ik het centrum.. al die rechthoeken en vierkanten.. hoe moest ik dat aanpakken.. ik dacht aan het strakke patroon van een bolletjesraster.. en uiteindelijk werd het "cadent" (link).. zo kwamen er ook wat rondingen in mijn tangle door al die S'jes :D.. uiteindelijk liet ik de cadentjes ook openbarsten.. je weet wel zoals de erwten in een peul.. ik gluurde naar het centrum.. tjee ik ben van buiten naar binnen aan het werken.. :D.. ook centraal dus 1 enkel cadentje.. maar al snel kwamen er een boel lijntjes bij :D.. zien jullie ook de S'en in het centrale cadentje liggen? :D.. oei wat was er nog veel wit.. maar het zou te druk kunnen worden.. dus greep ik naar mijn groen viltstiftje en begon de vierhoeken met groene bolletjes op te vullen.. nog teveel wit.. uiteindelijk langs de buitenkant toch nog maar wat meer paradoxjes.. in de binnenste "cirkel" ervan heb ik allemaal kleine driehoekjes getekend en daarbinnen verder getangeld... en telkens het middelste driehoekje zwart "gekleurd".. het groen vroeg nu om een contrastkleur.. deze keer werd dat zijn complementaire kleur.. rood dus :D..

Ook deze keer volop gewerkt met schaduw (grijs viltstiftje).. langs al hetgeen lager moet liggen dan zijn buurvlak heb ik langs de randen van het raakvlak een grijze lijn getrokken.. soms zelfs een heel vlakje grijs..

In mijn verbeelding zag ik bloemen, vruchten, zaden, meeldraden en centraal ook een stamper haha (zou ik die ook groen kleuren? nog even zwartwit gelaten..).. om een lang verhaal kort te maken, deze tangle noem ik "In bloei / Bloomy".. bloomy kan volgens google translate ook donzig betekenen.. dat vind ik grappig.. :D.. maar "Flowering" heb ik al eens gebruikt.. dusssssss...

En hier dan mijn dare 24:

En hier dan de template:

En een link naar de uitdaging: link

1 opmerking:

  1. Nou Magda, je hebt weer een hele mooie afgeleverd, vooral die cadent vind ik er erg mooi in uitkomen. Ook leuk met die kleur erin en de pas geleerde schaduwaanbrenging. Goed zeg!! Ik heb het nog steeds niet geprobeerd, de schaduw....ben er toch wat huiverig voor! xxx

    BeantwoordenVerwijderen