maandag 8 oktober 2012

ARTJOURNAL p1: ELEKTRICITEIT / ELEKTRICITY

Samen met Melanie_Anijm ben ik gestart met een visueel dagboek. Ongeveer elke week zal er een pagina bijkomen over de gebeurtenissen van die week of gewoon over een actueel thema of een lied dat ik graag hoor.. iets waar ik aan denk / heb gedacht.. een herinnering.. emoties.. enz.. de tijd zal het leren..

Vanmorgen maakte ik mijn eerste pagina.

Ik werk op tekenpapier, A5jes.. voorlopig losse pagina's in plastic hoesjes in een ringmap/klapper.. misschien dat ik er later nog een boekje van maak.. en natuurlijk ook nog een voorpagina..

Opbouw /groei van deze art-journal-pagina:

Het gaat hier in feite over emoties van de laatste weken..

Als achtergrond koos ik een herfstlandschap.. de natuur die afsterft.. maar wel met een mooie kleurenpracht..
én een landbouwlandschap.. nog frisse groene weiden..
dat plaatje plakte ik als watermerk in een word-document..

Daarop centraal een wit blad met geschreven tekst.. wat van me afschrijven..
en zoals het bij een artjournal, dat je aan anderen wil tonen, hoort, heb ik die tekst weer afgedekt met een kleurplaatje (kaarsen).. je kan er ook overheen verven of met witte of zwarte gesso bedekken.. een deel van de tekst mag zichtbaar zijn maar dat hoeft niet..

Ik nam natuurlijk een kleurplaatje omdat ik toch in Word aan het werken was.. en dat gaf me de mogelijkheid om wat te tangelen.. mediatief tekenen waarbij ik echt wel tot rust kom.. het is niet hetzelfde als het krabbelen dat je bij een telefoongesprek doet, want daar ben je met je gedachten niet bij het gekrabbel, wel bij het gesprek.. bij tangle-art (zentangle, zendala,...) ben je met ontspannen aandacht met je kunstwerkje bezig..

Je tekent, meestal met een zwart stiftje, patroontjes die zich herhalen.. het kunnen bestaande patroontjes zijn (hier gebruikte ik oa Cayke, Cadent, Printemps, Hollibaugh, Knightsbridge, Cubine, Dew Drops,..) of eigen ontworpen patroontjes.. patroontjes zoek ik op internet.. links vind je op mijn art-tangle-club (link).. of ik blader gewoon doorheen mijn kladschriftje op klapper met patroontjes.. ideetjes kan je ook zoeken door te googlen (afbeeldingen) o.a. bij pinterest..

Kaarsen geven licht en warmte.. als je ze niet aansteekt is het donker en koud..
wij gebruiken o.a. elektriciteit om ons warmte en licht te geven..
en dan nog mijn emoties erbij (de bliksemschichten die van de geschreven tekst komen)..
de titel "Elektriciteit" / "Elektricity" was snel gevonden..


(klik op de afbeelding om te vergroten)

Geen opmerkingen:

Een reactie posten