dinsdag 28 augustus 2012

I AM THE DIVA_CHALLENGE 84_ BLIND STRING

(klikken op de tangle om te vergroten)

Carmela "whatsapp"te gisterenavond door dat ze Challenge 84 van "I am the Diva" gemaakt had.. snel gaan kijken natuurlijk en gereageerd op haar blog (link)..

Ik had net wat getangel met strings achter de rug.. was één van de weekuitdagingen op mijn tangle-art-club (link)  op ATC-formaat.. maar die strings waren niet intuïtief getekend wel gevonden op deze site (link).. zo ontstond de string-reeks (zie onderaan dit berichtje).. maar genoeg afgedwaald..

De bedoeling van de challenge is om een blind string te tekenen.. dus ogen toe!.. ik nam een iets dikker stiftje zodat de string achteraf nog duidelijk te zien zou zijn.. bah wat dik.. maar ik hield moedig vol.. (bij het tangelen leg ik nooit een tekening opzij.. alles is ok.. alles is goed).. geen potlood.. ook niet voor de basislijnen (strings).. rondom de string bakende ik dan met hetzelfde stiftje (0,4 mm! bah wat dik; gebruik ik gewoonlijk alleen om vlakken op te vullen.. ) mijn tekenvlak af.. het is net geen vierkant geworden.. dan snel naar één van mijn fijne stiftjes.. ik koos 0,1 mm omdat 0,05 mm te fijn leek bij de string.. deze tangel doet me denken aan mijn eerste zentangletjes.. al tangelend dacht ik.. misschien toch achteraf nog eens schaduwen aanbrengen met potlood?.. maar neen uiteindelijk weer gewoon zwarte puntjes als schaduw gezet met mijn stiftjes.. potlood is niet echt mijn ding.. in feite heb ik deze keer geen nieuwe patroontjes gezocht of ontworpen.. even fijn, gewoon ontspannen, patroontjes getangeld die op dat ogenblik in me opkwamen :D

Tot slot hier dan mijn String-reeks:












De meeste van deze ATC-tjes worden nog voor ruil aangeboden op mijn ATC-clubje: link.

Heb mijn eerste impuls toch gevolgd en heb een uurtje later toch schaduw aangebracht met potlood... vinden jullie dat mooier? :D


11 opmerkingen:

  1. What a beautiful collection of tiles! Visiting was like a trip down memory lane of Zentangle. Wonderful!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Amazing ATC's, you are prolific. Really enjoy your blind string piece, the shadow adds amazing depth!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hey Magda, wat een mooie layout heb je nu gekozen voor deze blog! Ook mooie kleuren, je lievelingskleure,ik weet t ;-))))))))
    De jouwe is ook mooi gelukt en inderdaad toevallig en wat dezelfde patroontjes gebruikt en bijna dezelfde weekopdracht. Leuk xxx

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Your blind string gives me so much for my eyes to enjoy!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Hoi Magda,
    Leuk dat ook jij een blog hebt. Ben gelijk je volger geworden.
    Liefs, Melanie

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hey Melanie! Jij ook hier? Ja ben terug aan het bloggen! :D

      Verwijderen
    2. Ben nu ook volger bij jou! Ben nu immers terug in blogland! :D

      Verwijderen